Alla inlägg under februari 2020

Av Love nehgme - 29 februari 2020 16:20

När tankarna går i hög varv...

Allt möjligt finns i mina tankar förrutom något brutalt.. sån är jag inte. 
Genom åren och alla dagar finns det mycke jag kan dela med mig av.

I filmer har jag läst många ggr att 'livet är för kort för att vara negativ ' 

så som dom också säger 'du skapar din egen dag' 

Så som jag själv förstår det så, har man alltid makten att skapa en glädje , man ska bara tänka rätt och agera rätt..

men sen tröttnar man också på att försöka hela tiden göra det rätta och få motsvar ..

av att bara sitta och försöka skriva här äre svårt att skriva rätt, jag andas helt obalanserat och tankarna kommer och går, så en blackout är en bra definition på hur jag står till just nu..

hur man än är och hur man än gör så , blir man alltid hatad eller älskad för hur man agerar och tänker.
Den här världen är tyvärr skapt på det sättet, människorna alla människorna är så ogenomskinliga..
Man slutar aldrig lära känna varandra för man är alltid under utevckling..

Vare sig man är förälder eller inte så utvecklas man hela tiden , även dom som har sina diagnoser.. det är ungefär som att man lever en   egen värld i huvudet , och när man hittar någon som delar lika tankar då hittar man "rätt" person/er att kommmunicera med...


men just där poänglägger jag mig, kommunikation är inget som kommer gratis.. även det kostar..

det kostar  tid och energi att kommunicera .. så det är sant, inget är gratis..

men komihåg också att så länge man har bra hälsa och man inte har en funktionsnedsättning så har man kapacitet att göra det man vill göra. Det sägs att inget är omöjligt , men det där börjar låta lite inte sant för mig.. 
så länge jag har levt så har inte allt varit möjligt, jag har tyvärr befunnit mig omkring egocentriska människor för länge i mitt liv.. och det kom gratis när jag var omdeveten om att egocentriska männniskor bara tänkte på sig själva, det var inget jag såg, det var inget jag trodde kunde vara sant, för mig blev det som en liten shock att människor kunde ha så stort ego!
Tack för att ni följer mig än idag, och ni som vill ha svar lämna namn, jag kan inte gissa vem som kommenterar vad. 

Presentation


Mitt liv, mitt val.
Mitt liv, min förklaring i text.
Mitt liv, min erfarenhet.
Nu delar jag med mig av vad JAG har vart med om, och vad JAG tycker.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards