Direktlänk till inlägg 25 juni 2015

Kärlek

Av Love nehgme - 25 juni 2015 23:39

När en person älskar dig, så älskar den dig för den personen du är. 
Den lyser upp dig och ditt liv.
Den presenterar dig med stolthet för alla sina medmänniskor.
Den ger allt av sin själ och den gör allt i sin makt för att förstå och kompromissa.
Den har dig i sina tankar, och från ingenstans växer känslor så djupt att den kommer hem nångång ibland
men en "obetydlig" present eller bara något till dig, allt som allt räknas.

Kärlek är en fin kännsla, en kännsla som förvandlas till något så bedårande att man inte kan tänka sig vara utan den personen.
Att vakna och somna med den personen slår allt världen.
Kärleken mellan två människor kan vara otroligt oslagbart.
kärleken blir av när två människor kompromissar rätt och respekterar varandras brister.
Den finns också gränser, och därför ska man vara öppensinnad och förstå att man är två olika personer som 
har funnit varandra, och att man inte alltid tänker likadant men att det går alltid att kompromissa, om allt så länge man vill behålla personen i sitt liv så ska man vara villig att förstå och respektera.

Kärlek är inte för människor som vill bestämma och älska bara på sitt sätt.
Alltså med andra ord, egocentriska människor kan verkligen inte ha kärlek då menar jag förhållande.

Det här är min syn på hur kärlek ska se ut, och det är något ingen kan ta ifrån mig.
Jag tror på kärlek och jag tror på att allt går att bemästra så länge man vill.

Men den finns inget som heter att man ska göra bort sig 20 gånger och förvänta sig att bli förlåten alla gånger.

Man ger och man får, det är kärlek, inget annat.

 
 
Mr X

Mr X

25 juli 2015 02:01

Jag håller med dig i stora drag, tycker det är en bra sammanfattning av vad kärlek är. Tyvärr är många människor helt inkapabla till att försöka förstå sin partner eller kompromissa. Jag skulle aldrig kunna vara tillsammans med någon som inte fixar det.

http://singelochsoker.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love nehgme - 22 februari 2021 14:32


  Den här lilla själen.. är den underbaste individen jag har fått äran att få lära känna i mitt liv!Inte nog med att du kommer från mig, och blev skapt av ren kärlek..Utan du har egen identitet , du är du, och du har bra relation till dig själv!Han ...

Av Love nehgme - 5 februari 2021 19:31


  så.. efter ett uppbrott i en relation så blire att jag räknar ut så mycke skit som jag skulle behöva gå igenom för att få klarare bild på vart skiten och problemen kommer ifrån!Jag tänker efter och jag skulle aldrig orka gå igenom exakt allt ski...

Av Love nehgme - 30 januari 2021 17:39


    Innan jag avslöjar vem det här är, vill jag uttrycka vad jag känner angående henne.jag måste säga att Jag skäms över hur "människor" (för dom har inget mänskligt beteende gentemot dig) hur dom överhuvudtaget kan ens skriva så taskiga meninga...

Av Love nehgme - 24 januari 2021 21:34

9 år gick.. och det tog slut!PÅ grund av att för giftiga människor var alltid omkring oss..På grund av att du gav aldrig oss en riktig chans att utvecklas ..På grund av att din kärlek var svag jämfört med kärleken du hade till annat..Jag kan skriva...

Ovido - Quiz & Flashcards